Ciocolata

Blog

tt

Ciocolata

Una dintre cele mai bune dulciuri este ciocolata. Atunci când urmăm o dietă ne gândim la faptul că distrugem rezultatele dietei daca mâncăm ciocolată. Însa ciocolata nu este interzisă din moment ce mâncăm doar un pătrățel pe zi.

Ciocolata cu lapte și cea neagra cu 86% cacao conțin cele mai multe calorii, 588 calorii la 100g după care urmează ciocolata albă care conține 540 calorii la 100 g, ciocolata neagră cu 65% cacao cu 520 calorii, variantele de ciocolată fără zahăr conțin în jur de 470 calorii la 100 g. Prin urmare este indiferent dacă alegi să mănânci o pătrățică de ciocolată albă sau de ciocolată neagră, cât timp nu abuzezi de mai multă, totul este în regulă chiar dacă ești la dietă.

Pe lângă faptul ca, conține multe calorii ciocolata are și multe calități în ceea ce privește sănătatea. Ea conține vitamina A, B, E, potasiu, magneziu, fosfor și fier.

Un studiu făcut pe femei în vârstă de 40 de ani a dovedit că femeile care consumă regulat ciocolată au mai puține șanse să se îmbolnăvească de inimă. Tot prin consumul de ciocolată prevenim cu o treime apariția infarctului la o vârstă mai înaintată.

Din cauza consumului excesiv de ciocolată pot apărea probleme majore în ceea ce privește greutatea deoarece ciocolata conține mult zahar. Deși conține mult zahar ciocolata are în compoziția ei polifenoli care au un rol important în reglarea nivelului de insulină. Însă un consum moderat de ciocolată în limita bunului simț este benefic sănătății. Ciocolata “hrănește” și creierul deoarece conține lecitină. Tensiunea arterială scade prin consumul de ciocolată.