Importanţa hidratării!

Blog

ccc

Importanţa hidratării!

Hidratarea este foarte importantă pentru că apa deține diferite roluri esențiale în organism: celulele și țesuturile conțin apă cu excepția celulelor de grăsime, reglează temperatura corpului și mai presus de orice 50-60% din greutatea omului este apă.

Ne deshidratăm foarte ușor prin nevoile fiziologice, transpirație și chiar prin respirație. În cazul vărsăturilor sau diareelor se pierde foarte multă apă fără să ne dăm seama. Ne putem da seama dacă suntem deshidratați prin apariția unor simptome:

– rămânem fără salivă;

– Confuzie;

– dureri de cap;

– lipsa lacrimilor;

– amețeli;

– urinare în cantitatate mică;

– avem urina de culoare închisă

Cantitatea optimă de apă pe zi este în funcție de fiecare persoană, de modul ei de viață, de cât de multă apă elimină din organism. Pentru unele persoane 8 pahare poate sunt suficiente pentru a se hidrata, pentru altele care depun mai mult efort poate sunt insuficiente. Cu cât înaintăm mai mult în vârstă creierul nu mai dă semne ca, corpul este deshidratat iar în acest caz trebuie să urmărim culoarea urinei. Dacă aceasta este deschisă la culoare înseamnă că organismul este hidratat cum trebuie dacă urina este închisă la culoare inseamna ca sunteți deshidratat și este bine sa beți mai multe lichide, în special apă. Unele băuturi ca și sucurile, cafeaua și ceaiul verde mai mult te deshidratează decât te hidratează deși iți confera o stare de hidratare și în cazul în care ți-a fost sete aceste lichide ți-o potolesc.

Medicul ne indică să ne începem ziua cu un pahar de apă și să o terminăm la fel iar atunci când doriți să beți ceva mai răcoritor, puteți băga în paharul de apă o felie de lămâie. În cazul în care ne este foame trebuie sa bem apă pentru a rămâne veșnic hidratați.

Pentru a ne hidrata corespunzător și să nu uităm să bem apă este bine să avem în permanență o sticlă de apă lângă noi indiferent că ne aflăm la birou, în sala de fitness sau la alergat în parc. În timpul antrenamentelor de orice fel de sport trebuie să bem apă înainte, în timpul și după antrenament.