Sportul si sănătatea!

Blog

uu

Sportul si sănătatea!

Atunci când vorbim de sport ne gândim la toate sporturile de la campionatul mondial, la ore întregi la sala, la alergatul din parc… etc. Însa sportul nu se rezumă doar la atat. Când vorbim de un sportiv ne referim la un om bine antrenat, la un corp puternic si sănătos. Atunci când facem sport ne punem tot corpul în mişcare. Prin sport ne relaxăm psihic şi pentru a elimina momentele depresive este nevoie de cât mai multă mişcare. Atunci când facem sport ne simţim epuizaţi fizic însă psihic ne simţim extraordinar de bine, eliberaţi şi fără stres.

Există diferite legături între sport şi obezitate,bolile psihologice si “laude medicale”.

Cercetătorii britanici au demonstrat că făcând sport scade cu 40% predispoziţia ereditară a obezităţii.Chiar dacă ascendenţii noştrii sunt obezi şi ne naştem predispuşi la obezitate, putem evita acest lucru făcând cât mai mult sport şi având o viaţă activă.

Prin mişcare se eliberează peptidele YY care taie apetitul, deoarece sportul influenţează într-un mod indirect hormonii apetitului. Având parte de multă mişcare, senzitivitatea neuronilor care fac parte din controlul satietăţii işi revin şi creează o stare de satietate şi astfel vom consuma mai puţine alimente.

Tot prin sport se elimină şansele de a avea sindromul Alzheimer. Conform unui studiu realizat în America  dacă umblăm pe jos cel puţin 10 km pe săptămână , creierul nostru nu se va micşora si astfel nu va apărea demenţa.

Mişcarea este foarte eficientă şi în cazul consumatorilor de droguri , rezultatul unu studiu arată că după ce consumatorii fac mişcare pe bandă le scade pofta de a se mai droga. Totodata cercetătorii de la Harward ne demonstrează că sportul regulat previne îmbătrânirea, realizându-se o conexiune între nervi şi muşchi. Având o viaţă activă vom avea un creier mereu tânăr şi sănătos indiferent de vârstă.

Orice schimbare, indiferent cât este de mică, influenţează organismul. Astfel dacă aveam un mod de viaţă sedentar şi acum începem să facem 3 plimbări pe zi a câte 10 minute ne vom simţii mult mai bine atât fizic cât şi psihic. Având o viaţă sedentara suntem predispuşi la boli grave ca obezitatea, diabetul, tulburări cardiace, embolie pulmonară şi colesterol ridicat.

Printr-un studiu efectuat in Spania s-a dovedit că şi persoanele bolnave de Parkinson şi-au îmbunătăţit modul si capacitatea de a merge după ce au făcut mişcare pe bandă o perioadă mai îndelungata.