Totul despre proteine!

Blog

yyy

Totul despre proteine!

Ce sunt proteinele?

Proteinele se găsesc în celulele tuturor organismelor vii într-o proporţie de 60% din greutatea uscată. Ele sunt substanţe organice macromoleculare alcătuite din lanţuri de aminoacizi. Mai mulţi aminoacizi formează o proteină. O cantitate din aceşti aminoacizi sunt produşi de către corp iar cealaltă parte trebuie sa ne-o asimilăm din alimentaţie.

De ce are un rol important proteina in organismul nostru?

Multe persoane ţin diete însă dacă nu-i oferim destule proteine corpului, organismul nostru poate suferi.

Proteina are un rol important in construcţia  tendoanelor, muşchilor, pielii şi organelor.Nutriţioniştii spun că, corpul nostru are nevoie de 0.8g de proteină/kg corp, însă pentru o bună dezvoltare este nevoie de mai mult de atât.

Cantitatea “ideală” de proteină diferă in funcţie de: sex, varsta, activitatea zilnica depusa, starea de sanatate si obiective.

Cine este descoperitorul acesteia?

Descoperitorul acesteia este Jakob Berzelius si cuvântul provine din grecescul “πρωτειος” (proteios).

Ştiaţi că, consumul mare de proteine te ajută sa slăbeşti?

A slăbii înseamnă a consuma mai mult decât mâncăm. S-a făcut un experiment şi s-a arătat că dacă mâncăm mai multe proteine vom slăbii. Consumul de proteine diminuează pofta de mâncare.

Într-un studiu făcut pe femei s-a dovedit că, consumând cu 30% mai multe proteine, femeile testate studiului au mâncat cu aproximativ 450 de calorii mai puţin pe zi iar in 12 săptămâni au pierdut în jur de 5kg din greutate. Acest lucru s-a întamplat doar consumând mai multă proteină, fără a ţine alte diete sau fără a face nici măcar un alt sacrificiu faţa de acivitatea lor cotidiană.

După spusele nutriţioniştilor pentru a slăbii este suficient sa creştem cu 30% consumul de proteine!

Proteina este eficientă in creşterea masei musculare.

Din moment ce masa musculara creşte este evident că şi forţa va creşte proporţional cu aceasta. Muşchii fiind dinamici se regenerează continu. În mare parte ei sunt alcătuiţi din proteine. Pentru a pune masă musculară este nevoie de un echilibru în alimentaţie şi de un consum cât mai mare de proteine.

Singurul efect negativ care îl are consumul excesiv de proteine este un risc ridicat în bolile de rinichi însă consumul mare de proteine ajută la  scăderea tensiunii arteriale şi la lupta împotriva diabetului.

Din ce produse asimilezi multe proteine?

Din cele mai vechi timpuri cele mai indicate alimente pentru asimilarea proteinelor sunt: carnea, ouăle, produsele lactate si peştele. Întâlnim şi plante bogate în proteine: leguminoase, nuci, quinoa. Proteina se mai poate asimila si consumând pudră proteică fără îndulcitori.

Rezultă că, nivelul de consum de proteine este important în funcţie de obiectivele noastre însă este de reţinut că trebuie să existe cel puţin 0,8g/kg corp, de exemplu dacă ai 60 de kg, consumul de proteine trebuie sa fie de 60kgx0,8=48g si încearcă să consumi la fiecare masă proteine.